Zpackaná oprava Veveří. To myslíte vážně?

Nedávno dokončená rekonstrukce ulice Veveří v Brně dopadla nešťastně. Kdo za to může? Chodcům zbyl jen úzký pruh, kočárky a lidé na vozíčku mají prakticky smůlu. Petr Kunc a Michal Doležel na to říkají "tohle je vyloženě výsměch. Přitom zde mohla vyrůst moderní třída splňující požadavky 21. století. Hotový projekt leží na stole."




Velký návrat do 90. let, tak by se dal nazvat výsledek nákladné rekonstrukce důležité tepny v centru moravské metropole. Vynaložené peníze daňových poplatníků nevedly k vybudování ničeho nového. Tedy skoro ničeho. Přibyly „modré čáry“ vymezující prostor pro parkování. Prostor naopak výrazně ubyl chodcům.


V úzkých uličkách se stěží protlačí maminka s kočárkem. U dvou kočárků už je to hotový tetris. Současné vedení města zkrátka chtělo svým občanům vzkázat, že tohle město není pro chodce, ale jen a jen pro auta. My ale víme, že je to nesmysl. Petr Kunc, místostarosta Židenic, říká jasně – „Město má sloužit jak autům, tak chodcům, cyklistům a hromadné dopravě. Když to umí ve Vídni nebo v Lublani, není důvod, abychom to neuměli v Brně. Tohle je vyloženě zpackaná investice, která nás vrací o 30 let zpět“.


Veveří přitom mohlo vypadat úplně jinak. Minulé vedení, ve kterém seděli i zástupci stran ve Spolu pro Moravu, připravilo projekt přestavby zastaralé ulice na moderní třídu splňující požadavky života v 21. století. „Veveří měla být moderní městskou třídou, která počítá s místem pro cyklisty i chodce. S novou kanalizací a inženýrskými sítěmi,“ připomněl Michal Doležel. Jak to mělo správně vypadat, můžete vidět na vizualizacích.




Věříme, že k celkové rekonstrukci nakonec v dohledné době dojde, až Brňané vystaví odpovídající vysvědčení současnému vedení Brna. I na kraji se ale dá prosazovat pojetí vyváženého dopravního prostoru, který bude sloužit nejen autům a bude taky šetrnější k životnímu prostředí. Nejen Veveří, ale i dalším místům by slušelo víc zeleně a míň zplodin. Nakonec, všichni si vybavujeme letní vedra předchozích let. A všichni víme, co dělá s rozpáleným městem ještě rozpálenější asfalt.



O důležité změně přístupu k dopravnímu prostoru v Brně a na dalších místech jižní Moravy jen nemluvíme. Michal Doležel si dal za úkol dotáhnout projekt rekonstrukce Veveří. Spolu s Petrem Kuncem mají dopravu jako své silné téma. Mimo jiné také spočítali, kolik aut projede za hodinu pěší zónou v centru Brna, což donutilo vedení Brna k aktivitě a alespoň částečné nápravě neudržitelné situace v historickém jádru města.


300 zobrazení

zadavatel: Spolu pro Moravu   zpracovatel: Burian Produkt, s.r.o.